Secretariële ondersteuning
Behandelen van telefoonverkeer, behandelen en beheren van e-mailboxen, het beheren van de agenda en reserveren van restaurants, hotels en vluchten, het opstellen en beheren van managementrapportages, voorbereiden en opstellen van documentatie zoals presentaties, brieven en speeches en het bestellen van kantoorartikelen en zakelijke geschenken.
Procesmanagement en IT ondersteuning
Wanneer uw onderneming toe is aan nieuwe tools en/of software kan de virtueel assistent hierin een bijdrage leveren.
Denk hierbij aan; welke tool/software past het beste bij de organisatie, de inrichting, implementatie en eventueel het opleveren van procesbeschrijvingen en werkinstructies.
Daarnaast kan zij de werkzaamheden onder de loep nemen die binnen de onderneming worden uitgevoerd en verbeteringen in efficiëntie en/of kostenbesparingen voorstellen en doorvoeren.
Commerciële ondersteuning
Een virtueel assistent kan enkele financiële werkzaamheden overnemen. Bijvoorbeeld het uitsturen en opvolgen van facturen. Het uitvoeren van debiteurenbeheer en het verwerken van betalingen.
Administratieve ondersteuning
Een virtueel assistent kan een bijdrage leveren aan allerlei commerciële activiteiten voor de onderneming.
Zoals het opstellen van offertes/contracten, het informeren van klanten over de status van hun accounts en/of projecten, een klanten/contactdatabase opzetten en het opschonen en updaten van de mailinglijst.